16 پیشنهاد برای تولید محتوای اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

نمی خواهم جمله نخ نمای « اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به گرد از موثرترین ابزارهای بازاریابی در این روزهاست » را برای بار n ام تکرار کنم . احتمالا این روزها کل ما که کارمان فرآوری درونمایه یا دیجیتال مارکتینگ است بارها و بارها این جمله را شنیده ایم و بزرگترین مشکلی که هم با آن داریم این نیست که نمی دانیم این ایام اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی سایر در بازاریابی و شناساندن برند مهم هستند بلکه سخت مان این است که نمی توانیم از آنها به نکوداشتن برای بازاریابی بهره‌گیری نماییم و با این حجم از محتوایی که هر روز در این شبکه ها توزیع می شود چه بسا خیلی خوش بینانه باشد که فکر کنیم می توانیم به راحتی و بدون داشتن استراتژی در این مکان کامیاب باشیم .

اما اگر چم و خم شغل را یاد بگیریم و بدانیم که چه گونه محتوایی را در چه زمانی باید منتشر کنیم بی گمان در مدت زمان کمتری می توانیم به نتیجه دلخواه مان برسیم .

البته توجه کنید که این ایام بازاریابی اینستاگرامی تنها به انتشار محتوای درست در زمان صحیح خلاصه نمی‌شود بلکه مشابه هر شبکه اجتماعی دیگر باید روی برقراری ارتباط و تعامل با بیننده بیشتر از هر زمان دیگری تمرکز کنیم .

اینستاگرام زمانی که متولد شد و پا به این گیتی گذاشت تنها در حتماً یک آلبوم عکسی از زندگی یومیه افراد بود که برادر داشتند گوشه هایی از لحظه های حیات خودشان را با سایرین به اشتراک بگذارند ، اما مشخصا این روزها با تولد اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرهای رنگارنگ بیشتر شبیه بازاری برای تبلیغ و برند سازی کسب و هاست لغایت تنها یک شبکه اجتماعی دوستانه ! و البته در این شرایط اگر میخواهیم در تبلیغ و برندسازی موفق باشیم دقیقا باید همان حالت دوستانه و جذاب و سرگرم کننده را حفظ نماییم .

و مشخصا برای موفقیت در اینستاگرام هم مهمترین چیزی که هستی دارد تولید محتوای چیره دست و متنوع و متناسب با نیاز برند است .

 

معرفی نوع محتوا برای بازاریابی اینستاگرامی
۱. استوری های اینستاگرام
استوری قراردادن یا در اینستاگرام را این ایام کمتر کسی هست که نشناسد و دست کم یکبار متعلق به کاربرد نکرده باشد . تجزیه و تحلیل های زیادی اثر دیتا است که استوری ها نسبت به پست ها بیشتر دیده می شوند و تعامل بیشتری هم برپایی میکنند . بعد ما به عنوان برند و کسب و کاری که می خواهیم در فرآوری محتوای اینستاگرام حرفه ای عمل کنیم باید بتوانیم استوری های جذاب و برادر داشتنی و سرگرم کننده برای مخاطب فرآوری کنیم .

استوری ها قابلیت های جذاب و زیادی دارند :

اول اینکه مانند یک فیلم جذاب پشت سر هم از جلوی چشم بیننده میگذرند و نیازی نیست بیننده برای فهمیدن جستار متن طولانی و کپشن بخواند
وارد شدن از راه استوری به سایت زیاد راحت است و فقط بس است که بیننده با انگشت خودش صفحه را بالا بکشد . همین !
اگر صفحه شما در حالت بیزینس پروفایل اینستاگرام باشد به راحتی می توایند لینک صفحه خرید و یا لندینگ پیج سایت خودتان را در استوری بگذارید
در استوری اینستاگرام امکان برگزاری مسابقه و نظرسنجی های جذاب برای افزایش بیشتر تعامل با بیننده وجود دارد
علاوه بر این شما می توانید اگر پستی منتشر کردید تازه و لینک آن را استوری بگذارید که بیننده های بیشتری آن را ببینند و در جریان انتشار پست شما پیمان بگیرند
باز هم یک قابلیت جذاب دیگر استوری ها قراردادن یا روزشمار یا ساعت آمار برای برپایی محدودیت زمانی برای کدهای تخفیف فروش محصولات است
یک مشکلی که پیش ها استوری ها داشتند این بود که بعد از 24 ساعت همه استوری ها منزه میشد و به این شکل اگر شما یک محتوای ارزشمند تولید میکردید همش از اینکه 24 ساعت دیگر حذف می شود و شدنی است برخی از مخاطبان تان آن را ندیده باشند دل تان میسوخت . اما این روزها با برپایی قابلیت هایلایت اینستاگرام شما می توانید استوری هایی که به نظرتان جذاب و ارزشمند هستند را در بخش بندی های گوناگون اندوخته کنید . این استوری‌های هایلایت شده زیر بیو صفحه شما نمایش داده شده و می‌توانند برای تاکید بر تبلیغاتی خاص، محصولات رایگان، اخبار و اطلاعیه‌ها ، پشت صحنه اتفاقات یومیه کسب و کارتان ، موعد ارائه محصولات جدید یا تخفیف های اعجاب انگیز و … بهره‌گیری شوند.

نکات مهم در فرآوری محتوای استوری های اینستاگرام :

۱. چند ثانیه نخست استوری باید از لحاظ تصویری برای مخاطب قصد جذاب باشد.

۲. اسم برند خودتان را به چهره لوگو یا خطی به استوری اضافه کنید.

۳. تا جایی که برای تان امکان دارد استوری هایی با صدای خودتان و یا موسیقی متن فرآوری کنید .

۴. برای روزهای خاص و مناسبتی استوری های گزیده تر تولید کنید که متناسب با حال و هوای روز باشد .

۵. در صورت امکان هم از اینفلوئنسرها یا میکرو اینفلوئنسر ها برای گسترش و انتشار اغلب استوری های تان کاربرد کنید

تولید محتوای چرخ و فلکی در اینستاگرام
تولید محتوای چرخ و فلکی در اینستاگرام
۲. محتوای تصویری چرخ و فلکی
یکی از محتواهای جذاب و پر پیرو برای مخاطبان اینستاگرام همین تصاویر چرخ و فلکی در اینستاگرام است . این نوع درونمایه پس از ویدیو بیشترین نرخ تعامل و بازخورد مخاطب را دارد. به کمک این تصاویر شما می توانید یک سرگذشت دنباله دار جذاب برای مخاطب بسازید که کاربر تنها با جنبش انگشت به چپ و راست می تواند تصاویر آلبومی شما را ببیند. این تصاویر می توانند از لحظه تولد یک فرآورده الی زمان ارائه آن به بازار یا مراحل تعلیم یک تکنیک خاص یا مراحل پخت یک غذای لذیذ و… باشند .

این گونه محتوا همانگونه که از اسمش پیداست مخاطب را سوار یک چرخ و فلک جذاب میکند و او را می چرخاند و او را یاد دوران کودکی و لذت چرخ و فلک سوار شدن می اندازد و به همین خاطر برای مخاطبان جذابیت فوقانی دارد .

۳. ویدیوهای زنده
لایو اینستاگرام یا ضبط ویدئو زنده در اینستاگرام و به اشتراک قراردادن یا لحظه ها بدون هیچ سانسور و ویرایشی می تواند احد از جذاب ترین محتواها را برای بیننده بسازد . مفتوح هم احد سایر از قابلیت های جذاب اینستاگرام این است که این فیلم ها و ویدئو ها را می توانید به اشتراک بگذارید لغایت افرادی که نتوانستند پخش زنده را ببینند به ضبط شده ویدئو دسترسی داشته باشند . در موعد توزیع زنده هم شما می توانید سرنوشت کامنت گذاری را صریح کنید و نظرات بیننده ها را هم بخوانید و بستگی نزدیک تری با آنها داشته باشید . ( البته اگر مخاطبان با فرهنگی داشته باشید و شروع نکنند به گفتن فحش و بد و بیراه و…



:: بازدید از این مطلب : 83

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: